Powered By Blogger

fredag 1. januar 2010

Nyttårsaften + hud = sant :)


Etter jeg ble hundeeier er nyttårsaften noe jeg har kviet meg litt til. Jeg har jo hørt mange historier om redde hunder som er superstresset nyttårsaften og dagene rundt. Det er ikke godt å forstå seg på høye smell og blinkende lys på himmelen. På valpekurset ble vi anbefalt å kjøpe et halsbånd som hette D.A.P (Dog Appeasing Pheromone). Dette er et halsbånd i myk gummi som utskiller hundens beroligende feromon. Det skulle settes på 13. desember. (Sankta Lucia). Og virker i fire uker etter dette. Hunden skal ha på seg halsbåndet hele tiden, og skal bare av dersom den skal bade. Jeg var litt urolig for pelsen i halsområdet da jeg har hørt at de kan miste endel pels når de går mye med halsbånd. Men Foxy har ikke noen merker etter det.

Foxy reagerte ikke på en eneste rakett hele nyttårsfeiringen. Hun vandret ute helt uforstyrret av alt som smalt rundt henne. Og kl 00.00 var hun med ut når vi skålte med champagnen.

Dette var en svært positiv opplevelse jeg ville dele med alle andre mer eller mindre erfarne hundeeiere. Dersom det er så lite som skal til for å hjelpe våre firbente venner gjennom nyttårsfeiringen er det vel verdt en invistering! GODT NYTTÅR ALLE SAMMEN :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...