Powered By Blogger

søndag 24. januar 2010

Et hundeliv :)

Det er nå over en mnd siden det hvite teppet av snø bredte seg over Bergen by og omegn. Og til min store glede har det siden vært godt og kaldt med mye snø og ingen slaps!! Det er ikke hverdags her! Men min lille firbente venn brukte lang tid på å bli fortrolig med denne nye verdenen. Alt var kaldt og ufyselig. Hun er nok (som sine eiere) mer glad i godstolen en fri natur, men etter snøen kom har hun vært helt ekstrem. Hver gang hun ser hundebåndet løper hun sin vei.

Etter noen uker har hun begynt å falle til ro med den nye situasjonn. Snø er gøyt! Men enda litt for kaldt. Så da må hun jo kles opp... Min mor har strikket diverse gensre til henne fra oppskrift fra http://dropsdesign.no/ men hun fikk gnagsår på "skulderen". Så var nok ikke rette passformen for denne rasen. Så vi bestilte da et dekken fra "svigermor". Oppskriften er også her hentet fra drops design. Da ble det en deilig ulldekken i grønt og lilla med store knapper i hals og på siden. Hun var bare nydelig! Dette var klart til hyttetur på myrdal og kom godt med da termometer viste -25 "følte grader". Som den bekymrede hundeeier jeg er kjøpte jeg også inn sko til henne før vi reiste... "det lille gullet skal jo ikke fryse!" Men da jeg endelig hadde kledd henne opp og følte meg som en ansvarlig hundeeier var det slettens ikke en fornøyd hund som kom ut i kulden....

Hun fikk tilslutt en god og varm plass i jakken til Per...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...