onsdag 2. november 2011

Hva gjør du?



Ja, så har jeg endelig komt meg inn igjen i den tekniske verden igjen. Ja, for alle har jo disse små tekniske duppedingsene som ikke bare er tlf. Men også kamera, internett, app`er, tuch screen osv. Jeg har de siste årene ikke visst hvilken telefon jeg har hatt. Eller jo, den het Nokia. Funket sånn nogenlunde. Jeg kunne ringe og sende sms. Og en stund dekket de de fleste behovene mine. Men så var det på tide å følge litt med i tiden. For jeg er jo bare 30. Jeg kan ikke falle av lasset enda. Så da ble det Iphone da. Ikke den nyeste 4S. Bare 4.

Og så skulle jeg velge leverandør. For det finnes jo gode avtaler med greie abonnement. (ja, og det finnes dårlige også). Men etter å ha lett litt syntes jeg netcom så grei ut. Ikke mye bedre en de andre, men helt grei. Bestillingen ble gjort og jeg ventet.



Det tok ti dager. Fra bestillingen var i posten til telefonen var i hus. Og den er fin. Iallefall å se på. For simkort og abonnement har jeg ikke sett snurten av. Så da ringte jeg til netcom da. Og forklarte situasjonen. At telefonen var i hus men simkort manglet. Dette tok meg mellom 20 og 30 minutter. Fra jeg ringte til jeg glad legger på røret. For dette var ikke noe problem. Bare til å stikke innom nærmeste netcomforhandler å hente ut et nytt mikroSim. Ikke noe problem.

Etter en time på elkjøp (der betjeningen virkelig gjorde en kjempeinnsats for å få omregistrert kortet til mitt abonnement) måtte jeg gå tomhendt ut. Elkjøp-damen ringte til to ulike avdelinger hos netcom, men uten hell. De ville ikke omregistrere abonnement. De hadde faktisk sendt simkortet til meg istedenfor. Etter forrige samtale hvor jeg blir bedt om å hente ut hos netcomforhandler. Jeg var mildt sagt sur. Hvem i all verden er det som behandler nye kunder på denne måten? Jeg har allerede signert for at jeg skal gi dem minimum 5800 kr. Hvorfor i all verden tar de ikke i mot meg med åpne armer??? At mitt gamle abonnement er hos chess, som er et underselskap hos netcom gjør det hele mer uforståelig for meg. Hvordan kan de trenge 19 dager for å flytte meg fra et sted til et annet i datasystemet deres??? Hvor vanskelig kan det være?????

Første reaksjon er å benytte meg av min rett til å angre mitt kjøp og sende det hele i retur. HA! da kan de bare ha det så godt!! De får ikke behandle meg så dårlig uten å svi for det. Dagene etter er sinnet minsket betydelig, men irritasjonen er fremdeles tilstede. Jeg har nå bestemt meg for å ringe dem å true med å si opp nytt abonement. Ja, sammen med det gamle hos chess. Dette skal nok få dem til å gi litt bedre service. Mandagen kommer og dagen er hektisk. Tirsdag lige så. Og nå har jeg jo ikke rukket å ringe dem OG det nærmer seg veldig.. ja, faktisk bare tre dager igjen. Jeg åpner tlf og får startet den med sim kortet. Dette er nå en minidata og leketøy. Telefonen er veldig fin! og jeg mildner litt om hjertet...

Så da sitter jeg å venter da. To dager igjen til netcom er klar til å åpne den. Det som irriterer mest nå er at jeg godtar at de behandler meg på denne måten. Jeg er enda ikke "kunde" men allerede missfornøyd, og så bare lar jeg det gå.. Uten noe reaksjoner og ingen konsekvens. Bare behandle meg som dere vil...

Litt matt, etter all kamplysten som forsvant, sitter jeg meg ned å skriver et klagete innlegg på bloggen. Og da lurer jeg på. Hva gjør DU når du føler deg dårlig behandlet som kunde? Står du på krava til din rett er infridd? (eller ender du opp med et motløst innlegg på din blogg???)



Forsmådd avslutter jeg med en honnør til dere alle:

Dersom dere ikke har noe imot å dårlig kundebehandling; bli kunde hos netcom!

(sånn, føltes litt bedre...)






Følelser illustrert med bilder fra google.

5 kommentarer:

  1. Kjenner meg litt igjen her gitt.... Det er altfor ofte at jeg finner meg i dårlig kundebehandling fordi "luften går ut av meg" før jeg kommer så langt. Det jeg oftest gjør er faktisk å forlate butikker uten å kjøpe ting hvis de overser meg eller er uhøflige. DET klarer jeg som oftest å gjennomføre :)

    SvarSlett
  2. Arg, ja, sånt er så utrolig irriterende. Alt av teknikk, strøm og sånt vil man jo bare skal funke, ikke måtte bruke timevis av fritida si på.
    Og da er det i det minste fint å ha en blogg man kan frese litt i. :-)

    Vi opplever samme irritasjon over bilforhandleren vår som ikke ville godta rep. av håndtaket på bakluka på garantien. De visste jo ikke hvoran vi hadde brukt den bakluka....Eh, finne det så jævla mange (unnskyld banning, kjenner irritasjonen blusse opp igjen her)måter å åpne en luke, skal ikke et håndtak tåle å tas på? Vi har i allefall sagt klart fra at vi kvitter oss med bilen (etter to år) og skal IKKE ha samme merket igjen. Men de ser ikke ut til å bry seg. Vi snakker noen skarve tusenlapper her. Skulle tro de var interessert å holde på kundene. Grrr.

    Supersjarmerende prinsessebamse som er med i Foreldremanualens kreative konkurranse. :-)

    SvarSlett
  3. Hei,
    Det hørtes ikke bra ut i det hele tatt.
    Send gjerne en epost med mobilnummeret ditt til msk@netcom-gsm.no, så skal jeg se på det for deg. Du kan også sende samme epost til facebook-support@netcom.no.
    Mvh Marianne Sagbakken
    Kundekonsulent Sosiale Medier
    NetCom AS.

    SvarSlett
  4. Neimen! Hjelper det å klage i egen blogg?? Mail sendes :)

    SvarSlett
  5. Har fått beklagelse og plaster på såret av netcom. Imponert over at de finner blogginnlegg og ordner opp :) oppfølgingsinnlegg kommer :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...