Powered By Blogger

lørdag 24. april 2010

løpetid..

Denne uken fikk Foxy sin første løpetid. Vi har jo ventet en stund nå. Men nå, vel fylt 9 mnd, er hun en dame ;) De første dagene gikk veldig fint. Jeg opplevde henne egentlig som roligere en før. Men så begynte tullet... natt til fredag måtte vi stå opp gjentatte ganger pga at hun gren. Fredagen lå vi begge på sofaen. Foxy var like kosete som alltid. Natt til lørdag fortsatte griningen. totalt 4 ganger måtte jeg stå opp. Hun ble så lykelig med en gang hun så meg. Hoppet rundt og lekebet (ja - der har vi enda en uvane å jobbe med..) Iført pysjamas, tøfler og morgenkåpe sto jeg ute slik at hun kunne gå på toalettet. Ingen resultat (før vekking nr 3 da jeg finner det i buret...). Gang nr 4 prøver jeg å ignorere det, Hun må jo gi seg til slutt? NEida - utholdenheten er enorm... Etter en halvtime slipper jeg henne ut av buret. kanskje hun finner roen hvis hun får gå fritt (Begynner å bli litt desperat) KL 09.00 gir jeg opp. Foxy griner og skraper på døren. Det er jo grei tid å stå opp. Pga løpetiden startet jeg dagen med gulvevask (jada - det må jo til uansett). Foxy løper etter moppen og prøver å fange den. Dette er gøy. Pgv manglende nattesøvn eier jeg ikke et snev av tålmodighet. På det nyvaskede gulvet prøver jeg å oppfordre henne til å vaske opp etter seg selv. ..og noen ganger gjør hun jo det. Det toppet seg når frøkna bestemmer seg for å stikke av. Jeg er fortsatt antrukket pysj, tråkker i et par store herresko og løper etter frøkna med godteposen i hånden. Jeg trenger heldigvis ikke løpe lengre en til nærmeste nabo før hun oppdager hundesnopet. Da er hun ikke vanskelig å be.. og naboene hadde heldigvis vett nok til ikke gi seg til kjenne...

Det var noen timer der frøkna kan prise seg lykkelig for at hun er så skjønn. Opdretteren har beroliget meg med at 1. løpetiden er vanskelig for dem og at dette vil bli bedre. Foxy roet seg ut over dagen og etter en deilig tur hvor hun fikk løpe fritt med vennene sine virker alt å være tilbake til vanlig. Nå håper jeg bare denne natten bringer en lang og sammenhengende søvn...

4 kommentarer:

  1. Jeg fant endelig bloggen din :)
    Koselig å lese om at foxy ladyen blir voksen :)

    SvarSlett
  2. Det høres ut som dere har noen slitsomme dager. Jeg har tydeligvis vært heldig, har aldri merket noe til løpetiden på mine.
    Men det er sikkert som Marianne sier; verst første gang. Håper det går bedre med dere nå.

    Hos meg går det fortsatt i valper. Har bare tre stk igjen. Av disse så er det bare en som ikke er solgt. Det har vært veldig
    gøy, men mye mer jobb en jeg hadde forestilt meg. Alle skal ha kos og oppmerksomhet, de store også.

    Bonnie har nå flyttet til Marianne. Hun trives mye bedre i gjengen der. Hos oss skulle hun bare være sjef og liker ikke
    spesielt godt barn. Det går dårlig. Hun har det godt hos Marianne og da går det greit.

    Gleder meg til å følge dere fremover.

    SvarSlett
  3. Så søt voffe du har fått deg da :)
    Lykke til videre med løpetiden...

    Klem fra Karen

    SvarSlett
  4. Uff - her er det kommet kommentarer uten at jeg har fått det med meg...

    Men så koselig å komme tilbake å se at det faktisk er noen som leser ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...