Powered By Blogger

fredag 28. januar 2011

Dag 25: Hvad har du i din taske??

(Noen ganger er den danske oppgaveteksten så koselig at jeg bare må beholde den).

Jeg har for tiden ingen taske.
Etter at veslefrøkna kom i hus har jeg brukt sekk. En stor, svart og kjedelig en.
Og denne inneholder alt en stelleveske (eller stelletaske) skal inneholde:
Bleier, kremer, ekstra ullbody og stilongs, engangsstellematter fra libero`s gavepakke, nesespray (til en forsjølet veslefrøken), smukk, klinex, snørr-suger, paracet, babywipes, smekke, gulpeklut, ekorn - pose,  votter, lue, ekstra poser, lommebok, helsebok, almanakk, lypsyl og kamera.

Her er veldig mye baby og veldig lite mamma..
Jeg pleide å bruke store vesker som alltid var fulle. Men jeg husker ikke hva jeg fylte den med. Nå er jeg fornøyd om jeg klarer å få med lommebok og lypsyl til meg selv (og den som går på kafè med meg vet at det er sjelden jeg klarer dette..)

Har planer om å kjøpe en stelleveske. Men etter å ha tittet litt rundt har jeg kommet frem til at fellesnevneren på disse er at de er ekstremt dyr og meget lite pene. Det frister lite.
Jeg vet heller ikke helt hvordan stellevesken skal være.. Skal den være stor? ha mange rom? store rom? være lett? Hva er "greien med den" (liksom)?
Hvorfor skal vi kjøpe en stelleveske istedenfor en vanlig veske?


Så derfor spør jeg dere erfarne mammaer med egne stellevesker/ tasker:
Hvilken kvaliteter skal en stellebag ha???
(kom gjærne med anbefalinger av vesker/ merker)

2 kommentarer:

  1. He he, praktisk, lett å se hva som er i den og billig :)
    Ergo; Du kan bare ta den jeg har til Mattias, for vi bruker den nesten aldri ;) Kom og hent!

    SvarSlett
  2. haha - herlig kommentar!
    Beste utfallet jeg kunne fått fra dette innlegget ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...